Artykuł,  Śniadania i kolacje

Zdrowe śniadanie z siemieniem lnianym na wzmocnienie odporności

Jeszcze kilka dni słonecznych przed nami, ale już czuć po chłodnych porankach i coraz krótszym dniu, że zbliża się jesień…Każda pora roku jest piękna sama w sobie i przynosi nam coś nowego. Jesień kocham za piękne krajobrazy różnokolorowych liści, za rześkie powietrze i całe mnóstwo cudownych pysznych warzyw i owoców, które czekały na swoją kolej.

Dynia, cukinia, pomidory takie z własnego krzaczka, śliwki, jabłka, gruszki, żurawina…to tylko niektóre smakołyki. Natura jest mądra i wie co nam podarować na każdy sezon, żeby przygotować organizm do zmian.

Niestety jesień to również większa podatność na infekcje, katar, kaszel, przeziębienie, grypę. To już najwyższy czas, żeby zwrócić szczególną uwagę na to co jemy, aby w naturalny sposób wzmacniać nasz organizm i przygotować go do obrony przed krążącymi w powietrzu wirusami. Potrzebujemy uzupełnić i utrzymywać na odpowiednim poziomie witaminy i minerały. Dziś o mocy SIEMIENIA LNIANEGO, które w naszym domu króluje od pokoleń.

Pamiętam jeszcze z domu rodzinnego, jak mama zaparzała mi całe ziarenka siemienia i podawała z miodem i cytryną. Szczerze – nie przepadałam za tą konsystencją, dlatego swoim dzieciom podawałam zmielone z odrobiną cukru – tak po prostu do jedzenia – raz dziennie przed śniadaniem. Obecnie znalazłam inny sposób – zmielone siemię lniane dodaję do sałatek, posypuję kanapki, dodaję do jogurtów, a całe ziarenka wykorzystuję przy pieczeniu chleba czy też do przygotowania domowej granoli. Nie zdawałam sobie sprawy przez długi czas po co tak właściwie to siemię jemy namiętnie w naszym rodzinnym domu?:) Nasze mamy, babcie, prababcie…wiedziały! bo siemię działa jak naturalny antybiotyk. Rewelacyjnie sprawdza się w walce z grypą czy przeziębieniem, a także łagodzi kaszel.

Jakie korzyści płyną  z regularnego spożywania siemienia lnianego? Te najważniejsze to:

*działa przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo i przeciwgrzybiczo   

*uzupełniamy zawartą w ziarnach lnu witaminę C, E, witaminy z grupy B oraz kwas foliowy, a nawet minerały, tj. wapń, magnez, cynk, potas, sód, omega 3

*ma właściwości antyoksydacyjne

*jest idealne w stanach zapalnych przewodu pokarmowego

*wzmacniamy naszą odporność

*reguluje perystaltykę jelit przez co przyspiesza nasz metabolizm

*świetnie działa na jakość naszych włosów, paznokci i skóry – co dla Hashimotek bywa dużym problemem

To najważniejsze zalety tych małych ziarenek. Naprawdę warto wprowadzić małe zmiany do naszych nawyków żywieniowych, aby po niedługim czasie poczuć się lepiej i cieszyć się zdrowiem w jesienne piękne, chłonne i kolorowe dni!

Trzymajcie się zdrowo!

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *